- S A H A B A T -

Isnin, 13 Jun 2011

Proses | Suara

Keadaan kembali sunyi. Setelah hampir dua minggu rumah kecil ini padat dengan tona-tona suara anak-anak. Suara itu hanya tidak bernada bila sahaja anak itu tidur bergelimpangan. Pengsan kerana penat yang teramat. Kepenatan bermain permainan tradisi walaupun mereka anak semasa.


Kadang suara itu bergabung menjadi koir. Masing-masing ada nada suara tersendiri. Harmoni. Suara itu telah aku analisis. Bagi aku indahnya seperti kicauan burung-burung di pagi hari ahad. Paling tidak pun ia semacam bunyi-bunyian serunai dan gendang Mohram. Ada kedamaian disitu. Dalam kemeriahan suara-suara itu, ada ketenangan. Walaupun itu tidak enak untuk halwa telinga manusia lain tetapi baik untuk spiritual aku.

Bapa saudara mu yang bongsu menunggu kamu di cuti semester akan datang.




Notha : Kisah anak-anak buah aku. Ahaks!

17 ulasan:

asuhara sue berkata...

burung2 dirumah kau cuma berkisau hari ahad ye med?

delarocha berkata...

kembali sunyi la yea

blog-tips-kurus berkata...

'bapa saudara' ni tak sabar nak layan anaknya sendiri..

pemuzik jalanan berkata...

Alolo sweetnyaa si bapa saudara tu.
Meh aku teman dia meh,suara aku pun dah boleh ngalahkan suara anak anak buah dia tu haha.

Miscellaneous Smiles berkata...

pak suu..~~!!

heheee ^^

ghost writer berkata...

kau memang paksu yang penyayang...

Mehmed - berkata...

sue : tak, hari ahad masa untuk menikmati.

iwan : em sebab berdua dengan omak.

tips : aku harap,doakan ye Ahaks!

Yuha : Meh ! apa key suara kau? heheh!

Pijahh : ya adikk~~!! hahaa ^^

GW : kadang-kadang Ahaks!

Bella Bell berkata...

mahmed.. cepat la kawen.. boleh dengar suara anak sendiri pulak lepas ni.. hehehe!!~

Abu Huzaifah berkata...

bermadah.. aku ske.. :) hikhik... err..bile nak ada anak sendiri.. :)

Siti Mashitah Saidin berkata...

suka bunyi mohram dlm cita syurga cinta..

tulus sweet berkata...

ewah puitisnya...

yenyenpreng berkata...

penyayang-penyayang atau garang yang lebih med? ^^,

Mehmed - berkata...

Bell : calon? nak sangat bell.


Abu H : tunggu jodoh dulu. Ahaks!


SMS : aku pun sama.


tulus sweet : puitis ke? ewah.


yenyenpreng : separuh-separuh.boleh? Hahaa..

KHRLHSYM berkata...

seni! kehkehkh

adanaberkat berkata...

dah den koba'an dulu pinang lah copek.. tapi kau tangguh an an an,bilo lah den nak dapek adik ipar ha ahuk!

adanaberkat berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mehmed - berkata...

KHRLHSYM : seni kan? he heh!

Abang D : yolah, Ada stok 1/4oz lagi? Ahaks!