- S A H A B A T -

Jumaat, 24 Jun 2011

Proses | Nikmat

Bila aku tersangat lapar dan mahu bersegera, aku mahu campurkan beberapa gram serbuk koko didalam sebilang gram gandum kering. Biar mereka bergaul bersama. Di kacau melawan jam, perlahan dan sebati. Dalam ruang lengkong yang aku sedia. Tersedia, hanya untuk mainan dimulut, juga penahan di perut.

Bila aku terlalu malas, begitulah aku. Melakukan sesuatu kerja malas sesuai dengan tahap bermalasan aku. Di suasana dapur yang berkeluasan 10 kali 10 kaki, tidak selesa tetapi boleh membuat fikiran tidak terfikirkan benda.

Begitu juga tulisan ini, terlalu mahu di papar. Untuk mengejar apa? Atau dikejar? Cacatan yang tak meninggalkan kesan di hati. Tidak juga sedikit ilmu untuk di kongsi. Tiada dalam contengan kali ini.

Perlu aku minta maaf? Oh, mungkin lain kali.




Notha: malas nak letak gambar. Ahaks!

24 ulasan:

delarocha berkata...

kat dapur pun boleh jumpa ilham menulis

Bella Bell berkata...

bro... penulisan saya lagi la xde ilmu utk di kongsikan.. hehehe!!~


^^

cik ciput berkata...

malas aku ---> minum air mati. habis cerita.

pemuzik jalanan berkata...

Lek sudahh :)

Weh lain kali buat maggi.
Aku lapar lagi haha. Bye.

Miscellaneous Smiles berkata...

dh abes baca kbai~~

~Kisah Hati~ berkata...

makan oat + melo ke...ahaks... hehe... lapo lak..adehh...

nawal addina berkata...

haha , simple but have double meaning ;)

Mehmed - berkata...

delarocha: kalau ada idea,kat mana pun boleh..kalau


Bell: ilmu tu luas, aku suka
sangat baca kat blog kau dik.


cik ciput: tak kenyang heheh!


Yuha: maggi? aku malas.pergi makan coklat. Ahaks!


pijah: bye. take care dik.


kisah hati: haa, kau boleh agak. ish! sedap woo. Ahaks!


nawal addina: double kah triple pedal kah? Ahaks! aku tipu.

vampire's lovex berkata...

terasa aku....ouchhh!! xde bnda yg dikongsi...


dah malas2 cmni,elok la kawen,biar terurus sikit..*semua orang aku suruh kawen hahahaha xD

vampire's lovex berkata...

cepat la buat shoutmix,boleh berjoyah... hahahha

Mehmed - berkata...

jangan terasa sangat.

kahwin? nanti2 pun boleh hhehe! kau?

tenet aku lembab.nape ntah susah sangat nak buat shoutmix.ah malas nak bergosip,joyah Ahaks!

iniialahaku berkata...

aku tersenyum sipu2 baca entry ni...

Siti Mashitah Saidin berkata...

aku pon malas... huhu

chemay berkata...

masak megi je lain kali.
tak payah guna serbuk koko
hehe
:P

hanaahmad berkata...

pagi-pagi ni terus aku rasa nak buat milo panas cicah roti kering. hujung bulan katekan. haha

fifianggun berkata...

but i like ur styleeeeeeeeee

Mehmed - berkata...

inilah aku: senyum dah kira ok..


SMS: kita sama hehe


chemay: Magi takda stok,dan tak boleh bermain dimulut Ahaks!


hana: wah! pun nikmat juga. hehe!


fifi: i like ur style toooooo

asuhara sue berkata...

tetiba aku lapo la med baca entri kau nih

adanaberkat berkata...

makan queke campur kismis ada madu kasi tambah nikmat gila..makan pagi tahan sampai zohor cer try

Bella Bell berkata...

alamak.. ni rasa nak lompat2 ni.. tQ bro mahmed.. hehe!!~


p/s: Bro.. kalau nak komen, ada kat atas entry biasanya :)




^^

vampire's lovex berkata...

cehhh konon xyah berjoyah.. hahaha...

Amiey White berkata...

tolong bancuhkan kopi untuk aku , aku tak minum milo / cirit

Mehmed - berkata...

sue: tetiba eh? heheh!


Abang D: nanti aku coba.


bell: ya,kadang tenet aku lembab skit.


VL: susah la nak buat,kenapa eh?


Amiey white: maaf,kupi nya abis buk..Ahaks!

Bella Bell berkata...

ok tak pe bro.. tapi bila bro nak hupdate?


ok.. rindu.. hahahaha!!~



^^