- S A H A B A T -

Jumaat, 22 April 2011

Fotosintesis | Proses Biru

Tangan ini berasa gatal. Kata orang, tanda wang mahu bersua. Entah, aku pun tak tahu. Yang aku tahu, aku cuma mahu bertaip. Mahu persembah satu cerita bertajuk Proses Al-Kupu bersama kamu. Berkongsi didalam ruang kecil ini.

Bermula, suisnya dihidupkan. Punat-punatnya ditekan. Sudah...skrinnya bergambar biru. Yes, aku berjaya.

2 minit...4 minit...6 minit...8 minit...10 minit...12 minit ( bersifir 2 )
Ah celaka. Proses berinternet yang tersekat - sekat. Semacam cakera padat tiruan yang bercalar, didalam pemain Dvd berjenama mahal. Bosan yang memenatkan jiwa.

Kenapa jadi begini. Aku merasa down ( jatuh ). Setelah mencuba berulang-ulang kali, hampa. Sabar ini pun sudah pergi. Hanya baran dan geram bergomol didalam hati. Cisss !

Kenapa kau ( jalur lebar ) bersetongkol dengan dia ( satelit Measat ) mahu menjatuhkan aku. Aku bukan siapa -siapa. Aku ditikam dari depan.
Kamu berdua mengkhianati kepercayaan aku selama ini. Jahanam.


Nota : Aku ingatkan manusia Serbia saja yang kejam, rupanya jalur lebar pun begitu.Begitu bodoh aku menafsir. Hah hah...

16 ulasan:

Bella Bell berkata...

berokband awak buat hal ke ni??Hehe~

Mehmed Nouri berkata...

ye lah bella..macam nak gila ahaks tak lah..

Bella Bell berkata...

haha..kesian dia :)

Mehmed Nouri berkata...

takpe..terharu..lap u dik..

Mehmed Nouri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Bella Bell berkata...

dik tu adik la kan??umur awak berapa??nth2 saya lagi tua dr awak..hahaha!!~


http://mariatunnabila.blogspot.com/2011/04/si-dia-yg-ke-699.html

nah..untuk awak..hehhe~~


^__^v

Mehmed Nouri berkata...

iya la..ish rahsia ha hah..adik latu..laa tadi tengok kat sana 700..aku nak jd yang ke 700 la dik bole ke camtu? heheh aku bodoh skit dalam siber..

Bella Bell berkata...

hehhee...betol lah..mmg awak yg ke 700 pon...try la baca entry tu..hehehhe!!~


entry tu untuk yang ke 699 tp saja nak selitkan awak..hehee..

^__^v

Mehmed Nouri berkata...

dah baca dah..wat susah2 jer dik..jgn wat aku terharu..ahaks tQ byk2 ek..

kAmi dAn mEreKa berkata...

beli lah unifi, hehe =)

asuhara sue berkata...

jalur lebar di vietnam lagi pantas dari kita di sini.... selebar sungai mekong jalur lebarnya barangkali!

ENCIK TIKUS berkata...

bak singgit mai..

Mehmed Nouri berkata...

k dan m : aku buruh je, tak mampu

a sue : aku percaya

en menikus : kenapa nak singgit? nah amik nih duainggit ahakss..

nota kaki : jalur lebar masih tercela buat saat ni..hampeh

cikpia berkata...

berokben memang berok!

Mehmed Nouri berkata...

cikpia tepat..

Piah Becok berkata...

alohhhh.. berukben memang begitu. pakai la streamyx..