- S A H A B A T -

Selasa, 4 Oktober 2011

Proses | Empat

Nafas ini makin kering, juga tempat berkumpul seluruh para bakteria pada salurannya. Ada kategori suci dan ada brutal. Terhidap pula di satu majlis sukaria. Jika dibiar, mungkin akan berjangkit pada anggota dalaman yang lain. Mungkin hati? Akal?


Perlu cepat berjumpa Tuhan, juga tabib, juga kekasih. Agar kuman itu tidak merebak pada hati yang sudah bahagia sifatnya. Kerana virus ini cepat berubah sifat dan pantas menular melalui berjuta pembuluh darah. Saluran akar yang mengepalai pertimbangan akal.


Belum ada vaksin untuk ubati penyakit ini. Cuma rahmat dari cakerawala dan rahim dari planet ini, bawaan Tuhan. Itu harapan. Kalau kau mahu percaya. Kalaulah...











Notha: Bila kau mula pening ketika membaca tulisan aku, kau juga sudah berjangkit. Ahaks! Tahniah.

12 ulasan:

Nazz@Purple berkata...

adoii...

Bella Bell berkata...

jaga lah hati itu.. jangan di kotori :)


bro! lama x nampak... ke mana menghilang? ^^

Bella Bell berkata...

bro mehmed.. thnx utk nasihat tu.. dh puas menangis.. dn hati rasa lega.. insyaAllah akan ada yg terbaik buat saya.. sudah di tentukan oleh-NYA.. tQ bro mehmed :)

cik ciput berkata...

kau sebarkan virus ya mehmed?

*cepat2 kembali kepada Tuhan jika kau tersasar..

**lama kau hilang..ke mana?

intan.maisarah berkata...

bila sudah ketemu penawar, khbarkan pada aku. kerana aku sudah setahun mengalami wabak yang sama

adanaberkat berkata...

Assalam..wabak yang paling kronik adalah wabak phd (penyakit hasad dengki)dan kemalasan..malas nak bangun dari katil ,malas nak makan,malas nak mandi,malas nak kerja,malas beramal soleh.. macam solat yg wajib tu..tunggulah ia pasti datang menjemputmu..bukan bidadari tapi Angel of Deathh..Arghh!! maap..

cik sakdi berkata...

kehkhe bace 2 kali dah xpening da.. hehe tol2 kene jumpa tabib jgn kasi pnyakit lg teruk insya allah :D

pemuzik jalanan berkata...

Aku mula pening dah, tapi sebabkan aku nurse aku dah ada ubat hahak.

Cheer up doe.

ghost writer berkata...

kau memang perlu jumpa tuhan cepat-cepat..

delarocha berkata...

pening

Mehmed - berkata...

Nazz: sakit kan hehee


Bell: aku cuba tak buat kotor..

*aku sibuk skit..kita kena kuat dik,jangan risau sangat dengan cinta.Tuhan ada :D


cik ciput: tersebar sendiri Ahaks!
*aku tersibuk sikit..


intan.maisarah: kita sama berpenyakit.


Abg d: malaslah sangat heheh terus rasa insaf dengar nasihat kau tu.


cik sakdi: nak jumpa bapa segala tabib Ahaks!


Yuha: kau bernasib baik,tahniah..Ahaks!


gw: aku rasa pun memang camtu.


delarocha: pening? tersebar sudah..heheh

keri ikhwan berkata...

mungkin penyakit ini bermula dari hati, dan tersebar ke anggota lain. hati yang rosak bisa merosakkan pancaindera yang lain. kerna hati itu raja. sedang anggota itu rakyatnya. lemah hatinya. mudahlah anggota lain berleluasa