- S A H A B A T -

Isnin, 12 September 2011

Proses | Datang

Entah dari mana datang kekuatan. Hidupnya sudah beberapa kali jatuh dan gagal. Seperti jatuhnya empayar,dolar dan maruah. Mendadak. Impian tak terlaksana. Hinggakan air mata sudah jemu mahu keluar. Tetapi selepas itu, dia bangkit semula.


Entah dari mana datang bantuan. Hampir separuh usia dia derita. Mengejar dan mencari hidup. Cinta. Dia sengsara, tetapi masih bernafaskan oksigen dengan aman. Tidak mengeluh. Tidak meminta pada manusia. Dan tidak lupa siapa dirinya. Tujuan hidupnya.


Tuhan, Maha Pemberi Kasih dan Ehsan.

Berikanlah kami kekuatan. Dan bantuan itu. Kami teramat mahukan. Tersangat perlukannya. Kerana baru sebentar tadi aku mendapat jawapan, semuanya Tuhan. Jawapannya...








Notha: Selamat datang...Ahaks! tak tau nak tulis apa kat notha ni..jom senyum.

14 ulasan:

delarocha berkata...

sedang senyum :-)

Mehmed - berkata...

masih senyum :') dan sengeh ;D Ahaks!

Bella Bell berkata...

saya datang kepada bro mehmed :)

Nurarnida Sabrina berkata...

kita tk akan pnh sdri. Kerana Tuhan ada dgn kita.

linda a.k.a ibusumaiyah berkata...

Selamat Hari Raya....dalam proses memahami entry..:)

cik ciput berkata...

ya, semoga tuhan beri kita kekuatan..

*selamat hari raya mehmed! =)

adanaberkat berkata...

As Salam ..Bang... un, Bang..kit...Apasal? Lu Sa..kit.?! Badan ke? Poket ? Selagi kita hidup..kitakan diuji..kita diuji ikut keimanan sendiri..gunakan pontesi yg ada usah lu kufur yg dinikmati..yg patah hilangkan berganti.. sakit nikmat yg terpuji.. jika kita sabar, beriman ,bertakwa kepada NYA hadiahnya Syurga..lagi.. 40 bidadari menanti.. Qadamnya lebih cantik 1k X ganda dari ratu cantik dunia fuh! mengapa tak caya..?!

Emas naik lagi hehe..

Mehmed - berkata...

Bell: aku juga datang pada kau :)


Nurarnida: lemah bila terasa jauh..


Linda: selamat cik kak :) proseslah..Ahaks!


cik ciput: sudah diberi,kadang terlupa...selamat beraya sakan cik ciput..hehe!


Abg D: wsalam..lu yang demamkan? Ahaks! aku percaya kata kau,usaha...

*naik banyak skit,boleh buat hantaran..Ahaks!

Miscellaneous Smiles berkata...

lama tak ksini =)

maCy berkata...

senyum sama :)

~Kenanga Suchi~ berkata...

err... selamat datang~
*sambil senyum lebar~

todt.. berkata...

Tuhan Maha Pemberi Kasih dan Ehsan

:)

asuhara sue berkata...

Lama dah aku tak jenguk ke sini, patutlah aku rasa rindukan kau! eh blog kau....update lahhh.....ahaks!

Mehmed - berkata...

Pijah: takpe,aku pun lama tak menulis..


maCy: senyum selalu.


~Kenanga Suchi~ *aku pun~


todt: Tuhan Maha segala :)


sue: aku pun rindu kau! eh blog kau..Ahaks!