- S A H A B A T -

Ahad, 22 Januari 2012

Proses | Nusa



Anak kecil main api, terbakar hatinya yang sepi, airmata darah bercampur keringat, bumi dipijak milik orang. Nenek moyang kaya raya, tergadai seluruh harta benda, akibat sengketa sesamalah kita, cinta lenyap di arus zaman. Indahnya bumi kita ini, warisan berkurun lamanya, hasil mengalir ke tangan yang lain, peribumi merintih sendiri. Masa depan sungguh kelam, kan lenyap peristiwa semalam, tertutuplah hati terkunci mati, maruah peribadi dah hilang. Kini kita cuma tinggal kuasa, yang akan menentukan bangsa, bersatulah hati bersama berbakti, pulih kembali harga diri. Kita sudah tiada masa, majulah dengan maha perkasa, janganlah terlalai teruskan usaha, Melayu kan gagah di Nusantara, Melayu kan gagah di Nusantara, Melayu kan gagah di Nusantara.



Lirik lagu Warisan.









Notha: Gila, lama tak menulis (senyum). Untuk permulaan,tak boleh ke aku ambil semangat keBANGSAan sikit, tahun pilihanraya. Kadang-kadang perlu juga tahu kita dimana, betul? Macam-macam benda aku asyik fikir bila baca lirik lagu ni,sedih ada. Malu,geram,marah,benci,sayang dalam satu masa. Tolong jangan politik kan kenyataan aku ya. Ahaks! Selamat menempuh hari mendatang dengan semangat naga, Selamat Tahun Baru Cina.

7 ulasan:

ghost writer berkata...

pilihanraya?pilihanraya untuk pemilihan presiden mahasiswa ker aper?

pemuzik jalanan berkata...

Huh.. ada apa dengan pilihanraya med :) apa yang akan berubah?

sanibijak....... berkata...

tibe-tibe rase nak sekolah balek...slalu nyanyi lagu ni kat skola dulu2..

hanaahmad berkata...

kalau dulu waktu sekolah, lagu warisan ni lagu koir yang boleh bikin aku berair mata. tak tahu kenapa. lebih2 semangat keBANGSAan aku ni.

Bella Bell berkata...

dah boleh mengundi tahun ni. tapi masih memilih, parti mana yang mahu di undi. :)

Mehmed - berkata...

ghost writer: pilihanraya malaiu muslim hehe..


Yuha: lanskap tanah-tanah yang kering?


sanibijak.....: kenapa sekolah aku tak ada lagu ni..ciss! hahah!


haaahmad: melayu,tak apa dengan emosi,aku pun..


Adik Bell: senang saja, ikut apa yang kau condong..hehee tapi rahsiakan undian kau tahu..Ahaks!

keri ikhwan berkata...

aku tak suka nyanyi, tapi aku suka lirik lagu ni