- S A H A B A T -

Selasa, 2 Ogos 2011

Proses | Tabung

Disaat wang itu bernilai amat, bagi kau setiap sen perlu dijimat. Kau perlu mengikat perut. Cubalah melolos dari nafsu untuk kau miliki barang jenama mahal. Hiasan dari atas ke bawah. Usahlah, wang itu hanya keperluan di rumah. Rumah kecil itu.


Fikiran harus tetap begitu. Kau setkan selalu, hanya untuk Omak. Cukupkan dia. Wahai anak, kau menabunglah dengan emas untuk 'Emas'. Dan inilah Ramadhan.




Notha: Selamat ulang tahun Omak yang ke-71. Semoga Omak dipanjangkan umur dan dirahmati tuhan. Dan harga emas sudah melebihi Usd$ 1,600 untuk satu aun. Ahaks!

16 ulasan:

delarocha berkata...

pelaburan emas nampak sgt berbaloi ketika ini

Mehmed - berkata...

ya,sangat-sangat.

Nazz@Purple berkata...

selamat ulangtahun omak awak..=)..semoga pnjang umurnya dan murah rezeki.

asuhara sue berkata...

Selamat Ulang tahun Omak!
eh Omak Mehmed ;).

Salam Ramadhan Med

todt.. berkata...

part last tu yg ttb wat rs mcm WAU! selamat ulangtahun OMak Mehmed. nti soh Mehmed banje emas byk²!

ghost writer berkata...

gua baru belajar mendulang emas.5 tahun akan datang,gua sudah guna kapal korek.

gua tengah berjimat.

Encik Psychopath berkata...

tak pernah memiliki emas. jadi tidak terkesan.

cik ciput berkata...

ulangtahun kelahiran mak kau ye mehmed? selamat aku ucapkan..semoga dipanjangkan umur dalam keberkatann.. =)

*dah lama aku tak pakai emas..mak aku tak bagi sebab takut orang ragut aku..aku kan naik keta tayar 2..kui3x..

pemuzik jalanan berkata...

Selamat ulangtahun omak.
Nanti saya dtg dengan med bawak emas utk omak. Eh? Haha

Abu Huzaifah berkata...

emas... =..="

Bella Bell berkata...

selamat hari jadi omak :)



dan selamat menyambut ramadhan bro.. semoga ramadhan kali ni mendatangkan 1001 keberkatan buat bro.. aminnnn



^^

HAJAR hasan berkata...

(:

Miscellaneous Smiles berkata...

emas utk saya.=D

~Cahaya Hati~ berkata...

slamat ulang tahun untuk omak...


moga murah rezki selalu~

adanaberkat berkata...

Assalamualaikum,lupo lak den.mak dah 71.ekau yo ingat sobab ekau solalu dodoian omak. selamatkan poso omak yo..jgn buat omak marah poso2 ni..hutang omeh boleh dibayar, hutang omak bilo nak bayar.lain macamlak pantun ni.. haha gurau yo..mintak maap

todt.. berkata...

en.Mehmed skg ni dlm proses menabung ke..menyepi jek...camni nak pergi raya la mesti blh dpt byk duit raya..hehehe