- S A H A B A T -

Selasa, 22 Mac 2011

Proses | Panadol

Hari ni dah masuk 2 hari aku sakit kepala. Dan hari ni pun lebih kurang sama tapi perkataannya yang diterbalikkan, maknanya hari ni aku kepala sakit. Betul-betul sakit. Rasa nak pecah pun ada. Mungkin masa cuti hari tu aku terlebih tidur hehehe biasalah " I Luv Tdo " Ataupun asyik sangat mengadap komputer agaknya.

Apa yang baik nya  pasal sakit kepala ni ? Aku akan kurang menagih rokok. Maka kurang sikitlah nikotin yang masuk dalam saluran pernafasan ni. Ada benda lain yang akan terpalit sama bila aku dalam Proses Panadol ; aku akan kurang bercakap dan mem "brutal" kan muka secara semulajadi. Antara kebaikan nya , aku juga akan kurang buat lawak sambil menyakitkan manusia lain.

Kurang bercakap masa cuti rehat memang tak ada masalah bagi aku. Tapi kalau aku bekerja aku kena bercakap lebih dari biasa. Minta-mintalah bila aku mula bekerja nanti kepala ni tak sakit ataupun sakit kepala. sebab kerja aku untuk melayan dan berkhidmat pada manusia-manusia yang sedang kelaparan. Laparkan daging merah yang berempah serta dibakar dan bergomol bersama tomato, bawang dan ketumbar. Diisikan diatas roti dan pita yang dibakar bersulam sos cili lada hitam...ermmm Terbaek " The Best Kebab In Town "

Berbalik pada kisah proses panadol ni, apa perlu aku buat bila kepala ni tetap juga sakit ? Samada aku kena banyak bersabar dengan mereka yang mencari makanan tengahari, kuntumkan senyuman yang manis atau kurang bercakap dengan manusia-manusia itu. Semua itu perlu aku lakukan mengikut kesesuaian keadaan dan masa ia berlaku. Kerana ada masa aku terlalu sibuk untuk melayan. Tetapi mereka juga manusia terbaik kerana banyak bersabar dan mereka harus dipuji dengan sikap itu.

Orang kata kalau nak cepat hilangkan sakit kepala makan lah panadol dan ubat yang sewaktu dengannya. Memang betul. 2 biji dah cukup. kalau sakit lagi tambah lagi 2 biji dan sampai maksimum 8 biji..Gilaaa...Yang sebenar-benarnya macam ni, gunakan panadol sebagai alat dan yang menyembuhkan sakit kepala tadi ialah Tuhan. Yang Maha Penyembuh. Buat dengan yakin dan tawakal insyaAllah dengan izinNya. Aku kena lah usaha sikit kalau nak cepat sembuh. Berusaha dan bertawakal satu kolaborasi terbaik. Bukan untuk sakit kepala saja tapi untuk semua benda yang aku sedang buat dan akan aku buat.

2 ulasan:

Wynana berkata...

sbb musabab ko byk penyakit : masih bujang.. kawen nnt hilang semua penyakit org bujang.. timbul penyakit org kawen.. bersedia dgn cabaran yg lebih getir... masa tu, panadol pon x jalan...

Mehmed Nour- berkata...

aku akan kawin bila dikelilingi suasana kawin tu..mungkin tahun2 kedepan, masa tu aku tak makan panadol tapi eno halia agaknya..ahaks..